ارائه ی انواع ابزارآلات

ابزاری ارائه دهنده ی انواع ابزارآلات

ارائه ی انواع ابزارآلات

ابزاری ارائه دهنده ی انواع ابزارآلات

  • ۰
  • ۰

کارایی انبردست

با سلام خدمت شما عزیزان همراهان همیشگی مجله اینترتی بلاگ امروز به بررسی و تحلیل یکی از ابزارآلات کاربردی که در منازل همه شما عزیزان موجود است می پردازیم .

 

درمورد انبردست چه میدانید ؟

انبردست ابزار دستی است که برای نگهداشتن اشیا به طور قاطع استفاده می شود،احتمالا از انجماد استفاده شده برای رسیدن به فلزداغ  در دوره برنز اروپا آنها همچنینبرای خمش و فشرده سازی طیف وسیعی از مواد مفید هستند .به طور کلی، انبردستها شامل یک جفت اهرم درجه اول فلزی هستند که در یکتکیه گاه قرار دارند که نزدیک به یک انتهای اهرم قرار می گیرند، فک های کوتاه را دریک طرف تکیه گاه ایجاد می کنند و از طرف دیگر طول می کشد.

این ترتیب یکمزیت مکانیکی را ایجاد می کند، به این ترتیب که نیروی دست، دست را تقویت می کنو با توجه به دقیق بودن جسم متمرکز می شود. فک ها نیز می توانند مورد استفادهقرار گیرد برای دستکاری اشیاء کوچک و یا غول پیکر که با انگشتان دستکاری می شوند .Pincers یک ابزار مشابه با نوع دیگری از سر مورد استفاده برای برش و کشیدن است،نه فشرده سازی.

ابزارهای طراحی شده برای ایمن جابجایی اجسام داغمعمولا “انبر” هستند. ابزارهای ویژه برای ساخت اتصالات چین و چروک در برنامه هایکاربردی الکتریکی و الکترونیکی اغلب به نام چاقو انبر؛ هر نوع ارتباط از ابزار اختصاصخود استفاده می کند.انواع مختلفی از انبردست های ساخته شده برای اهداف مختلف کلی و خاص وجود دارد .

کاربرد انبردست ها:

مواد مورد استفاده برای ساخت انبردستها عمدتا از آلیاژهای فولادی با افزودنی هاییمانند وانادیم یا کروم تشکیل شده اند که برای افزایش قدرت و جلوگیری از خوردگیمی باشنددستگیره های فلزی انبردست اغلب با استفاده از مواد دیگر برایاطمینان از دست یابی بهتر می توان از آنها استفاده کرد. دستگیره ها معمولا عایقهستند و علاوه بر محافظت در برابر شوک الکتریکی .

فکها به طور گسترده ای در اندازه های مختلف از انجماد ظریف سوزن بینی تا فک های سنگین که قادر به فشارزیادی هستند و شکل می گیرند، از فک های پایه ای به متخصصین مختلف و اغلبنامتقارن برای چابک خاص استفاده می شود. سطوح معمولا به جای صاف کردن بافت،به منظور کاهش لغزش .ابزار شکن مانند برای برش سیمها اغلب به عنوان انبردستهای مورب نامیده می شود .

بعضی از انبردستها برای کارهای الکتریکی با تیغه های برش سیمی یا در فک هایا در دستگیره ها درست زیر محور قرار می گیرندانبردست وسیله‌ای است که از دو اهرم با یک محور تشکیل شده است. انبردست‌ها با طراحی‌های گوناگون و برای اهداف گوناگون طراحی شده‌اند مانند کارهای الکترونیکی، لوله‌کشی، سیم‌کشی و حتی نعل کردن اسب .

در واقع طیف وسیعی از وسایل در خانواده انبردست ها قرار می گیرند و کارهایی از جمله لخت کردن و بریدن انواع سیم برق تا گرفتن وسایل و بریدن و خرد کردن آن ها را انجام می دهند. که امروزه نوع برقی آن نیز به ویژه در صنعت موجود است .smiley

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • فاطمه سلیمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی